Zungenbrecher und Lieder im DaF 2021/2022

  Przystąpiliśmy do zmodyfikowanego międzynarodowego projektu pod tytułem "Zungenbrecher und Lieder im DaF" wraz ze szkołami z Francji, Turcji, Ukrainy, Włoch i Polski.

Koordynator przygotował film prezentujący partnerów projektu.


Projekt jest skierowany do uczniów szkół średnich uczących się niemieckiego jako drugiego języka obcego. Umiejętność mówienia jest jedną z czterech sprawności, które należy rozwijać podczas nauki języka obcego. Rozwój umiejętności mówienia jest możliwy dzięki ciągłemu wzmacnianiu nabytego i/lub używanego języka. W projekcie tym zostaną wykorzystane rymowanki, łamańce językowe i piosenki, aby poprawić znajomość języka niemieckiego i umożliwić uczniom płynne mówienie. Piosenki i rymowanki pochodzą z wielu różnych źródeł, szczególnie te, które mogą być zastosowane w ćwiczeniach wymowy, zostały starannie dobrane. Uwzględniono poziomy językowe A1-A2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. 

Spotkanie nauczycieli koordynujących projekt odbyło się 1 lutego. Zostały ustalone szczegóły projektu i plan działań na najbliższy miesiąc.

 Projekt realizuje grupa z klasy III LO 1 i LO 2.


 W ramach projektu przygotowaliśmy filmy, w których przedstawiliśmy się, a następnie umieściliśmy je na wirtualnej tablicy padlet

Następnym krokiem było przygotowanie kilku zdjęć i umieszczenie ich na kolejnej tablicy padlet. Tutaj mogliśmy zadawać pytania i odgadywać, czym interesują się inni uczestnicy projektu.

W lutym obchodzimy Dzień Bezpiecznego Internetu (Safer Internet Day), więc przygotowaliśmy film z naszymi pracami oraz poinformowaliśmy o wydarzeniu, które odbędzie się w naszej szkole.

18 lutego 2022 roku o godz. 16:00 odbyło się pierwsze spotkanie uczestników międzynarodowego projektu z Francji, Polski, Turcji, Ukrainy i Włoch. Po powitaniu przez koordynatora został zaprezentowany film, potem przedstawili się nauczyciele i uczniowie. Kolejnym punktem było podzielenie się informacjami o swoich zainteresowaniach i bezpieczeństwie w sieci. Po obejrzeniu krótkich filmów związanych z obchodami DBI (SID) wszyscy zostali zaproszeni do rywalizacji w quizach Kahoot, Wordwall i Quizziz.
Była też możliwość przedstawienia swoich oczekiwań związanych z projektem, wypełnienia ankiety dotyczącej najczęściej używanych aplikacji internetowych i podsumowania spotkania.

W projekcie współpracujemy ze szkołą z północno-wschodniej Ukrainy - gimnazjum w miejscowości Konotop (obwód sumski). Wszyscy chętni zostali zaproszeni do utworzenia cyfrowej kartki lub plakatu z wyrazami wsparcia w związku z agresją Rosji. Prace zostały umieszczone na wirtualnej tablicy Padlet

Zostały przygotowane w witrynie Canva projekty logo, z których zostało wybrane jedno i zgłoszone do międzynarodowego głosowania.

Ostatecznie zostało wybrane logo z tureckiej szkoły.

Rozpoczęliśmy nagrywanie łamańców językowych, które zostały umieszczone na wirtualnej tablicy Padlet.

Zostały przygotowane w witrynie Canva projekty plakatów, z których został wybrany jeden i zgłoszony do międzynarodowego głosowania.

Ostatecznie został wybrany plakat z tureckiej szkoły.

28 marca 2022 roku o godz. 19:00 odbyło się drugie spotkanie uczestników międzynarodowego projektu z Francji, Polski, Turcji i Włoch. Najpierw chętni uczniowie przystąpili do wyzwania polegającego na poprawnym przeczytaniu 10 łamańców językowych, a następnie uczniowie pracowali w mieszanych grupach i tworzyli nowe łamańce umieszczając je w elektronicznej książeczce.
Gratulujemy Wojtkowi, który świetnie sobie poradził z łamańcami!

 W ramach międzynarodowego projektu "Zungenbrecher und Lieder im DaF" tworzymy nowe łamańce językowe wraz chmurami wyrazowymi i umieszczamy je w elektronicznej książeczce.

W drugiej połowie kwietnia ćwiczymy poprawne czytanie tekstu piosenki "Heut kommt der Hans zu mir", a następnie zaśpiewaliśmy wspólnie i nagraliśmy drugą zwrotkę. 
Koordynator utworzył film prezentujący wspólnie zaśpiewaną piosenkę.

 Wszystkie produkty zostały umieszczone na wirtualnej tablicy Wakelet. Realizacja międzynarodowego projektu dobiega końca.  Uczniowie wypełnili ankietę, a nauczyciele umieścili swoje wpisy na wirtualnej tablicy Padlet

Koordynator projektu przygotował dyplomy, które otrzymali uczestnicy projektu. Bardzo dziękujemy za zaangażowanie i współpracę.


Podczas spotkania nauczycieli języków obcych w ramach mazowieckiej sieci koordynowanej przez panią Katarzynę Drabarek eTwinningowe inspiracje nauczyciela języka obcego - sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli języków obcych został zaprezentowany nasz projekt, który bardzo się spodobał obecnym.

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji o projekcie.
  Otrzymaliśmy z Biura eTwinning potwierdzenie przyznania Krajowej Odznaki Jakości za nasz międzynarodowy projekt, który spełnia kryteria KJO. Odznaka Jakości przyznawana jest projektom, które prezentują wysoki poziom w kwestii innowacyjności i kreatywności, a także w interesujący sposób korzystają z technologii TIK i swoje działania opierają na współpracy i wspólnych efektach wszystkich zaangażowanych partnerów. 
Jesteśmy dumni z naszej młodzieży (grupa j. niemieckiego z kl. III LO1 i III LO2), która przez cztery miesiące (od połowy stycznia do połowy maja 2022) wykonywała wszystkie zadania projektowe.
Otrzymaliśmy Europejską Odznakę Jakości


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wykonujemy kolejne zadania w projektach

 W ramach działań projektowych zostały zrealizowane różne zadania w klasach licealnych.