Przystąpiliśmy do zmodyfikowanego międzynarodowego projektu pod tytułem "Zungenbrecher und Lieder im DaF" wraz ze szkołami z Francji, Turcji, Ukrainy, Włoch i Polski.
Koordynator przygotował film prezentujący partnerów projektu.
Projekt jest skierowany do uczniów szkół średnich uczących się niemieckiego jako drugiego języka obcego. Umiejętność
mówienia jest jedną z czterech sprawności, które należy rozwijać podczas nauki
języka obcego. Rozwój umiejętności mówienia jest możliwy dzięki ciągłemu
wzmacnianiu nabytego i/lub używanego języka. W projekcie tym zostaną wykorzystane rymowanki, łamańce językowe i piosenki, aby poprawić znajomość języka niemieckiego i umożliwić uczniom płynne mówienie. Piosenki i rymowanki pochodzą z wielu różnych źródeł,
szczególnie te, które mogą być zastosowane w ćwiczeniach wymowy, zostały
starannie dobrane. Uwzględniono poziomy językowe A1-A2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia
Językowego.
Spotkanie nauczycieli koordynujących projekt odbyło się 1 lutego. Zostały ustalone szczegóły projektu i plan działań na najbliższy miesiąc.
W ramach projektu przygotowaliśmy filmy, w których przedstawiliśmy się, a następnie umieściliśmy je na wirtualnej tablicy padlet.
Następnym krokiem było przygotowanie kilku zdjęć i umieszczenie ich na kolejnej tablicy padlet. Tutaj mogliśmy zadawać pytania i odgadywać, czym interesują się inni uczestnicy projektu.
W lutym obchodzimy Dzień Bezpiecznego Internetu (Safer Internet Day), więc przygotowaliśmy film z naszymi pracami oraz poinformowaliśmy o wydarzeniu, które odbędzie się w naszej szkole.
Była też możliwość przedstawienia swoich oczekiwań związanych z projektem, wypełnienia ankiety dotyczącej najczęściej używanych aplikacji internetowych i podsumowania spotkania.
W projekcie współpracujemy ze szkołą z północno-wschodniej Ukrainy - gimnazjum w miejscowości Konotop (obwód sumski). Wszyscy chętni zostali zaproszeni do utworzenia cyfrowej kartki lub plakatu z wyrazami wsparcia w związku z agresją Rosji. Prace zostały umieszczone na wirtualnej tablicy Padlet.
Zostały przygotowane w witrynie Canva projekty logo, z których zostało wybrane jedno i zgłoszone do międzynarodowego głosowania.
Ostatecznie został wybrany plakat z tureckiej szkoły.
28 marca 2022 roku o godz. 19:00 odbyło się drugie spotkanie uczestników międzynarodowego projektu z Francji, Polski, Turcji i Włoch. Najpierw chętni uczniowie przystąpili do wyzwania polegającego na poprawnym przeczytaniu 10 łamańców językowych, a następnie uczniowie pracowali w mieszanych grupach i tworzyli nowe łamańce umieszczając je w elektronicznej książeczce.
Gratulujemy Wojtkowi, który świetnie sobie poradził z łamańcami!
W ramach międzynarodowego projektu "Zungenbrecher und Lieder im DaF" tworzymy nowe łamańce językowe wraz chmurami wyrazowymi i umieszczamy je w elektronicznej książeczce.Koordynator utworzył film prezentujący wspólnie zaśpiewaną piosenkę.
Wszystkie produkty zostały umieszczone na wirtualnej tablicy Wakelet. Realizacja międzynarodowego projektu dobiega końca. Uczniowie wypełnili ankietę, a nauczyciele umieścili swoje wpisy na wirtualnej tablicy Padlet.
Koordynator projektu przygotował dyplomy, które otrzymali uczestnicy projektu. Bardzo dziękujemy za zaangażowanie i współpracę.
Podczas spotkania nauczycieli języków obcych w ramach mazowieckiej sieci koordynowanej przez panią Katarzynę Drabarek eTwinningowe inspiracje nauczyciela języka obcego - sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli języków obcych został zaprezentowany nasz projekt, który bardzo się spodobał obecnym.
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji o projekcie.
Otrzymaliśmy z Biura eTwinning potwierdzenie przyznania Krajowej Odznaki Jakości za nasz międzynarodowy projekt, który spełnia kryteria KJO. Odznaka Jakości przyznawana jest projektom, które prezentują wysoki poziom w kwestii innowacyjności i kreatywności, a także w interesujący sposób korzystają z technologii TIK i swoje działania opierają na współpracy i wspólnych efektach wszystkich zaangażowanych partnerów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz