Fiktive Familie 2021

 

Mój pierwszy projekt eTwinning z Ambasadorem "Fiktive Familie" rozpoczął się 8 lutego 2021 roku. Jest on skierowany do uczniów szkół podstawowych (kl. VII-VIII) i ponadpodstawowych (kl. I). 
Uczniowie przedstawią się oraz stworzą fikcyjną rodzinę z wykorzystaniem narzędzi TIK. Wspólnie wymyślą postacie członków rodziny oraz informacje o nich. Nauczą się opowiadać o sobie i rodzinie oraz przeprowadzać wywiad. Poznamy aplikacje służące efektywnej nauce słownictwa oraz urozmaicające lekcje języka niemieckiego w trakcie edukacji zdalnej.

 
Cele projektu:
  • zwiększenie motywacji do nauki języka niemieckiego;
  • wzbogacenie znajomości słownictwa przez uczniów  (liczebniki, kraje i narodowości, członkowie rodziny, zawody, formy spędzania wolnego czasu, przymiotniki określające charakter);
  • rozwijanie umiejętności współpracy w grupach;
  • zachęcanie uczniów do tzw. peer learning;
  • rozwijanie umiejętności stosowania TIK;
  • Uczeń będzie potrafił opisać siebie oraz inne osoby zarówno ustnie jak i w formie pisemnej.
  • Uczeń będzie potrafił przeprowadzić prosty wywiad (zadać pytania o wiek, pochodzenie, zawód, formy spędzania wolnego czasu oraz cechy charakteru.
  • Uczeń będzie potrafił na podstawie wysłuchanej informacji stworzyć notatkę.


Realizacja


Do projektu przystąpiło 35 szkół z całej Polski, więc utworzono sześć grup. Nasz zespół znalazł się w grupie Familie Rosenrot wraz ze szkołami z Gniezna, Góry KalwariiKrześlina, Ożarowa Mazowieckiego i Obornik Śląskich.


Uczennice i uczniowie kl. I LO przygotowali swoje awatary i opisy, następnie umieścili je na projektowym padlecie. Kolejnym krokiem było przygotowanie propozycji logo projektu.  Nasi licealiści przygotowali trzy, wybrali jedną, która została uwzględniona w ogólnym głosowaniu trwającym do 15 marca 2021.


Kolejnym zadaniem było zebranie słownictwa dotyczącego zawodów i miejsc wakacyjnego wypoczynku przy pomocy Answergarden.

Z zebranego słownictwa zostały utworzone zestawy Quizlet: Berufe i Sommerplätze. Wszystkie zestawy zostały umieszczone na kolejnym padlecie. Słownictwo było utrwalane dzięki tym zestawom zarówno podczas lekcji jak i w domu.

Wzięliśmy udział z rozgrywkach Quizlet Live w dniu 22 marca 2021 o godz. 17:00 wraz z przedstawicielami szkół z Gniezna i Ożarowa Mazowieckiego. 

W ramach następnego zadania pracowaliśmy z Google Jamboard, aby ustalić wspólnie dane dla poszczególnych postaci.

Klaudia przygotowała postać brata i kuzynki w Avachara. 



Kolejnym krokiem była praca z prezentacją Google, gdzie nasi licealiści wpisywali informacje o postaciach i wstawiali ilustracje z Pixabay.


Tuż przed Wielkanocą otrzymaliśmy zadanie polegające na przygotowaniu życzeń świątecznych i umieszczeniu ich na świątecznym padlecie. Zagraliśmy również w różne gry LearningApps i Quizlet o tematyce świątecznej.

Frohe Ostern!


Familie Rosenrot - uczniowie ze sześciu szkół wraz z nauczycielami (Małgorzata Buczak, Kinga Ciurapińska-Walędziak, Marzena Lisowska, Joanna Matysiak, Marzena Sosińska i Zuzanna Wojtecka-Wujczak) przygotowali prezentację Google, która została przekształcona w pliki graficzne i przeniesiona do StoryJumper. Następnie przy pomocy Vocaroo uczniowie nagrali opisy. które zostały umieszczone w książeczce.


Uczniowie zapoznali się z gotową książeczką StoryJumper, ćwiczyli tworzenie dialogów i pisanie notatek oraz rozwiązywali quiz w Kahoot, LearningApps i Jigsawplanet.

W czwartek 28 kwietnia br. o godz. 18:15 odbyła się wideokonferencja dwóch szkół: SP2 w Obornikach Śląskich (Zuzanna Wojtecka-Wujczak)
i ZS im. St. Staszica w Gąbinie (Marzena Sosińska). Uczniowie przeprowadzili dialogi na temat wylosowanych postaci z książeczki StoryJumper. Na koniec podsumowano spotkanie przy pomocy tarczy strzeleckiej.


Przygotowałam dwie gry Genial.ly - na planszy Jumanlly (Jumanji) i Game of the goose (Gęś), w które można zagrać zarówno podczas lekcji w formie zdalnej jak i stacjonarnej.


Nasi licealiści utrwalali znajomość leksyki i książeczki grając w grę planszową i rozwiązując różne quizy (m. in. Kahoot, Quizizz, Wordwall, ProProfs, JigsawPlanet). Interaktywne zadania LearningApps przygotowali: Klaudia, Maja, ZuzannaMichał.


Zbliżamy się do końca projektu, więc czas na podsumowania. Licealiści przygotowali minireklamę projektu.


Podczas szkolenia "Tydzień z Genially" przygotowałam infografikę, prezentacjęquiz i pokój zagadek. Natomiast dzięki nowym umiejętnościom zdobytym podczas kursu "Tydzień z Bloggerem" powstały dwa blogi eTwinning ZS Gąbin i Fiktive Familie.

Po powrocie na zajęcia stacjonarne przeprowadziliśmy podsumowanie projektu pracując w grupach oraz powtórzyliśmy słownictwo przy pomocy Blooket.
Wypełniliśmy ankiety ewaluacyjne.


W dniu 18 czerwca 2021 roku otrzymaliśmy z Biura eTwinning potwierdzenie
o przyznaniu Krajowej Odznaki Jakości za projekt "Fiktive Familie".
Projekt spełnia kryteria KJO. 
Odznaka Jakości przyznawana
jest projektom, które prezentują wysoki poziom
w kwestii innowacyjności i kreatywności, a także w interesujący
sposób korzystają z technologii TIK i swoje działania opierają
na współpracy i wspólnych efektach wszystkich zaangażowanych partnerów.
Znaleźliśmy się w grupie trzech odznaczonych
szkół wśród 34 realizujących projekt "Fiktive Familie". 
Nasza Szkoła realizowała już projekty eTwinning w roku szkolnym 2015/2016,
ale nie przyznano wówczas odznaki.

Jesteśmy dumni z naszej młodzieży
(grupa j. niemieckiego z kl. I LO),
która przez cztery miesiące (od połowy lutego do połowy czerwca 2021) wykonywała wszystkie zadania projektowe.

Bardzo dziękujemy za zaangażowanie i współpracę!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wykonujemy kolejne zadania w projektach

 W ramach działań projektowych zostały zrealizowane różne zadania w klasach licealnych.