Pani Marzena Sosińska, nauczycielka języka niemieckiego, zaprosiła do współpracy szkoły z Chorwacji, Polski i Turcji. W ramach tego projektu uczniowie (poziom A1) uczą się podstaw języka niemieckiego przy pomocy sztucznej inteligencji (SI). Tematy projektu obejmują prace domowe i życie codzienne. Dzięki wykorzystaniu narzędzi opartych na sztucznej inteligencji uczniowie rozszerzają swoje słownictwo i ćwiczą opisywanie codziennych czynności.
28 listopada 2024 odbyło się spotkanie nauczycieli koordynujących projekt, podczas którego zostały omówione cel, harmonogram i zadania projektowe.
Przed przystąpieniem do wykonywania poszczególnych zadań uczniowie zostali zapoznani z założeniami projektu, zasadami bezpieczeństwa w sieci, prawami autorskimi, netykietą, dostarczyli zgody rodziców oraz wypełnili ankietę.
Kolejnym krokiem było przedstawienie się - wygenerowanie filmów i umieszczenie ich na wirtualnej tablicy Padlet, a następnie przygotowanie chmur wyrazowych.
Uczniowie drugiej klasy technikum przygotowali propozycje logo.
Z pośród kilku propozycji została wybrana jedna, która wzięła udział w międzynarodowym głosowaniu.
Z okazji Nowego Roku zostały przygotowane życzenia i umieszczone na platformie Wakelet.
Podczas pracy w grupach zostały opisane wybrane dni tygodnia i wygenerowane grafiki, następnie teksty zostały nagrane w elektronicznej książce StoryJumper.
W ramach obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu zostały napisane wiersze akrostychy prezentujące bezpieczne korzystanie z Internetu.
14 marca 2025 roku odbyło się kolejne spotkanie nauczycieli, podczas którego zostały omówione dotychczasowe działania i plany na następne tygodnie.
Uczestnicy projektu wzięli udział w burzy mózgów i wypisali słownictwo związane z obowiązkami domowymi. Następnie przygotowali słowniczek zawierający wybrane zwroty i wygenerowali piosenki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz